av Lene Olszeth sist endret 2024-04-19T16:42:34+02:00
OBS: På grunn av stor etterspørsel vil dette foredraget holdes to ganger samme dag, kl. 16.00 og kl. 17.30.
Mandag 11. november 16:00
Landås bibliotek
Hva vet du egentlig om Landås i gamle dager? Bli med på bildevandring - tørrskodd og under tak på Landås bibliotek!

Denne gangen forteller Helge Jensen om gårdene nord for Lystgården: Søre Landås gård, Øvre Landåstræet gård, Nedre Lægdene gård, Øvre Lægdene gård, Landåsleitet gård og Nedre Landås gård.

Dette bildeforedraget er bygget på et foredrag Helge Jensen holdt på Landås bibliotek for noen år siden, etter forespørsel fra publikum. Det vil likevel være noe nytt å lære for alle, ettersom Jensen stadig oppdager nye ting om Landås' historie.

Jensen og er lokalhistoriker og pensjonert naturfaglærer. Han holder flere ulike vandringer og foredrag om Landås, Bergen og Edvard Grieg.
Foredraget er gratis, og du trenger ikke å melde deg på.

Historiske Landås: Gårdene nord for Lystgården

• Mandag 11. november
  • Landås bibliotek

Foredraget er gratis, og du trenger ikke å melde deg på.