av Lene Olszeth sist endret 2024-04-09T13:11:54+02:00
OBS: På grunn av stor etterspørsel vil dette foredraget holdes to ganger samme dag, kl. 16.00 og kl. 17.30.
Mandag 16. september 16:00
Landås bibliotek, Nattlandsveien 76A
Hva vet du egentlig om Landås i gamle dager? Bli med på bildevandring - tørrskodd og under tak på Landås bibliotek!

Etter forespørsel fra publikum starter Helge Jensen opp sin foredragsrekke om historiske Landås på nytt. Dette bildeforedraget om Lystgården er bygget på det første Jensen holdt på Landås bibliotek - men det vil likevel være noen nytt å lære for alle.

Denne gangen forteller Helge Jensen om Landås lystgårds spennende historie. Han gir oss interessante opplysninger og anekdoter om Lystgårdsparken og Edvard Griegs oppvekst og tilknytning til lystgården.

Jensen og er lokalhistoriker og pensjonert naturfaglærer. Han holder flere ulike vandringer og foredrag om Landås, Bergen og Edvard Grieg.
Foredraget er gratis, og du trenger ikke å melde deg på.

Historiske Landås: Landås lystgård - Griegs sommerparadis

• Mandag 16. september
  • Landås bibliotek, Nattlandsveien 76A

Foredraget er gratis, og du trenger ikke å melde deg på.