av Lene Olszeth sist endret 2024-04-19T15:38:03+02:00
Lokalhistoriker Helge Jensen fortsetter sin tur på Ulriken gjennom bilder og fortellinger. Denne gangen skal vi til begynnelsen av 1900-tallet, da "alle" skulle til fjells.
Mandag 22. april 16:00
Landås bibliotek
I sin serie om Ulriken før i tiden forteller Helge Jensen om bønder og byfolks aktiviteter på dette fjellet de siste 150 år: idrettslags-hytter og private hytter, utedoer, seks hoppbakker, skytebane, "idrettsplass", tre løypestrenger, torvuttak, skogplanting. Nasjonalhelter og dødsulykker, og møysommelig bygging av stier, skiløyper og skiveier.

Jensen og er lokalhistoriker og pensjonert naturfaglærer. Han holder flere ulike vandringer og foredrag om Landås, Bergen og Edvard Grieg.

Foredraget er gratis, og du trenger ikke å melde deg på.

OBS: Pga. stor pågang holdes dette foredraget både kl. 16.00 og kl. 17.30.

Historiske Ulriken med Helge Jensen

• Mandag 22. april
  • Landås bibliotek

Foredraget er gratis, og du trenger ikke å melde deg på.

OBS: Pga. stor pågang holdes dette foredraget både kl. 16.00 og kl. 17.30.