Pattedyrenes verden

av Ragnhild Sæther sist endret 2019-08-02T08:43:14+02:00
Forskningsdagenes hovedtema i år er samfunn, og dyrenes samfunn er jammen like interessante som menneskenes. David Attenborough er en av dem som virkelig har greid å formidle dette gjennom tv-serier og dokumentarer.
David Attenborough

The Life of mammals

SF Norge, 2002, Norge

Disse har vi heldigvis flere av på biblioteket. Tatt i betraktning hvor mye av det vi har som er utlånt, er nok mange lånere enige med meg, men en god ting kan ofte tåle å nevnes én gang til.

I Pattedyrenes verden får vi for eksempel møte insektjegere, plantejegere, lykkejegere og ja, vi mennesker får også vår tilmålte tid. Med sin karakteristiske entusiasme og iver etter å dele alt han ser og opplever, og med sine kunnskaper om små og store dyrevenner, er det en fornøyelse å jage høstregnet på flukt med David Attenboroughs lett gjenkjennelige stemme i ørene, og våre gode venner dyrene på skjermen. Noen av dem har det til og med varmt, tørt og solfylt.

Bibliotekets nyeste TV-serie med David Attenborough er forresten En iskald verden. Løp og lån!