av Hanne Sæverås sist endret 2024-07-31T14:19:42+02:00
Velkommen til mandagsfilmen på Hovedbiblioteket. Hver mandag kl. 14:00 og 18:00 kan du se ny god film, klassikere eller kultklassikere i Auditoriet. Dørene åpner et kvarter før filmen begynner.
Mandag 14. oktober 18:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

All the Beauty and the Bloodshed følger kunstneren og fotografen Nan Goldin, kjent for portrettene av sin eklektiske vennekrets, er representert i kunstsamlingene til verdens beste museer. De samme institusjonene aksepterer donasjoner fra hennes svorne fiender: Sackler-familien, som gjennom familiebedriften Purdue Pharma tjente milliarder på den amerikanske opioidkrisen. Filmen vises med lisens fra Filmrommet.

Spilletid: 2t 2 m

Vi markerer nedtellingen til tjueårsjubileet til Bergen Internasjonale Filmfestival med tre tidligere BIFF-filmer: Frances Ha, Leviatan, og All the Beauty and the Bloodshed.

Obs! Mandagsfilmen er gratis og ingen reservering kreves, men i starten av programmet blir det ofte fullt på kveldstid, og da er det lurt å være tidlig ute for å sikre seg en plass. Dørene åpner et kvarter før filmen starter.

Mandagsfilmen: All the Beauty and the Bloodshed

• Mandag 14. oktober